Absolwent Podyplomowego Studium Ewaluacji Funduszy Europejskich będzie osobą posiadającą następujące kwalifikacje w zakresie wiedzy:
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu procedur badań ewaluacyjnych;
potrafi wskazać podobieństwa i różnice zachodzące pomiędzy badaniami ewaluacyjnymi a innymi rodzajami badań społecznych;
posiada rozszerzoną wiedzę o strukturze wdrażania funduszy europejskich w Polsce, w tym systemie ewaluacji funduszy europejskich oraz instytucjach zaangażowanych we wdrażanie i ewaluację funduszy europejskich w Polsce;
zna w sposób pogłębiony metody i techniki badawcze najczęściej stosowane podczas realizacji badań ewaluacyjnych;
ma pogłębioną wiedzę na temat systemów norm (standardów etycznych) obowiązujących podczas prowadzenia procesu ewaluacji.
W zakresie umiejętności absolwent Podyplomowego Studium Ewaluacji Funduszy Europejskich będzie osobą posiadającą następujące kwalifikacje:
potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska i procesy związane z wdrażaniem funduszy europejskich w Polsce;
potrafi zaprojektować badanie ewaluacyjne zarówno na etapie przygotowania opisu przedmiotu zamówienia, na etapie przygotowania oferty, jak i na etapie raportu metodologicznego, w tym potrafi dobrać właściwe metody i techniki badawcze, stawiać proste hipotezy badawcze oraz zaprojektować narzędzia badawcze;
potrafi przygotować raport końcowy z badania ewaluacyjnego, w tym potrafi w sposób samodzielny i krytyczny analizować dane (zarówno o charakterze jakościowym jak i ilościowym) oraz wyprowadzać własne opinie i formułować rekomendacje;
potrafi zaprojektować proces wdrażania rekomendacji z badania ewaluacyjnego;
potrafi zaprojektować kampanię informującą o wynikach badania ewaluacyjnego;
sprawnie posługuje się standardami etycznymi obowiązującymi podczas prowadzenia procesu ewaluacji, potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów etycznych pojawiających się podczas prowadzenia procesu ewaluacji.
Ponadto absolwent Podyplomowego Studium Ewaluacji Funduszy Europejskich będzie osobą posiadającą następujące kwalifikacje z zakresu kompetencji społecznych:
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie;
potrafi współpracować i pracować w zespołach odpowiedzialnych za realizację procesu ewaluacji zarówno po stronie zamawiającego jak i wykonawcy badań ewaluacyjnych;
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania;
umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów badawczych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności;
potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności z zakresu procedur badań ewaluacyjnych;
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
posiada kompetencje z zakresu komunikacji wyrażane poprzez umiejętność prezentowania wyników badań ewaluacyjnych.